Kalp Hastalığı Olan Çocuklarda Synagis Aşısı

Bebeklik ve erken çocukluk döneminde alt solunum yolu enfeksiyonlarının en önemli nedeni:Respiratuar Sinsisyal Virus (RSV)’dir.
RSV dünyada yaygın olarak bulunmaktadır ve son derece bulaşıcıdır.
Çocukların yaklaşık üçte ikisinde, yaşamlarının ilk yılında RSV enfeksiyonu ortaya çıkmakta ve iki yaşına kadar neredeyse %100’ü enfekte olmaktadır.
RSV, bebeklik döneminde geçirilen pnömoninin ve bronşiolitin en sık karşılaşılan sebeplerindendir.
Doğumsal Kalp Hastalığı olan 2 yaş altı bebekler, ameliyat olup kalp yetersizliği tedavisine devam edilen çocuklarda, kalp kası hastalığı olan bebeklerde, siyanotik kalp hastalığı olan yine 2 yaş altı bebeklerde, ayrıca 28 haftanın aldında doğan prematüre bebeklerde bu hastalıklar ağır seyredebilir ve çok ciddi sonuçlara yol açabilir.
İçeriğinde RSV virüsünden koruyucu antikorlar içeren Synagis* Aşısı, RSV virüsünün neden olduğu enfeksiyonlardan koruyucu bir aşı olarak kabul edilir.
Bu aşı Ekim-Mart ayları arasında, ayda bir kez olmak üzere toplam 5 doz yapılır, dozu bebeğin kilosuna göre ayarlanır ve bacaktan yapılır.
Etken maddesi Palivizumab olan aşının ülkemizde de yapılan çalışmalarda hastalığı engellediği veya daha hafif geçirilmesini sağladığı gözlenmiştir.
Bu aşı işe ilgili, Amerika’ nın saygın A grubu tıp dergisi Pediatric Pulmonology’ de bir 9 sayfalık bir makalem yayınlanmıştır

OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ