Çocuklarda Kalp Romatizması Neden Olur?

Kalp Romatizması; en kısa tanımıyla kalp kapakçığının iltihaplanmasıdır.

Kalp Romatizması ya da halk arasındaki adıyla Romatizmal Ateş;

Çocuklarda BETA bakterisinin yol açtığı boğaz enfeksiyonunun zamanında tedavi edilememesi nedeniyle eklemlerde, daha da önemlisi kalp kapağında iltihaplanmaya neden olmasıyla ortaya çıkar.

Bu iltihaplanmayla kalp kapağı büzüşür, daralır ve kapakta kaçak, yetersizlikler ortaya çıkar

Çoğunlukla 5-12 yaşları arasında ortaya çıkan Kalp Romatizmasının en sık belirtileri:

Son 1 ayda geçirilen ateşli bir boğaz Enfeksiyonunun ardından;

* Kalp üfürümü
* Göğüste ağrı,
*Eklemlerde ağrı, şişlik, kızarıklık, hassasiyet
*Kalpte çarpıntı
* Nefes almada zorlanma,
* Düşük veya yüksek kan basıncı,
* Kalp ritminde düzensizlik,
* Yorgunluk,
* Özellikle el ve ayaklarda üşüme hissi,
* Baş dönmesi,
* Mide bulantısı,
* Morarma
* Soğuk algınlığıdır.

Eğer anne-baba veya kuzenlerde kalp kapak romatizması veya kapakçıklarda kaçak varsa;

Bu belirtilerden hiçbiri olmasa bile, “sinsi kardit” yani kalp kapak iltihabının dışlanması için 4-15 yaş arasındaki çocuklara en az bir kez çocuk kardiyoloğu tarafından EKO ve EKG yapılmalıdır