Çocuklarda Korona Virüs İçin Riskli Kalp Hastalıkları Hangileridir?

Evet bugünkü konumuz; artan vaka sayıları ile yeniden gündemin en önemli konusu olan Covid-19’un hangi kalp hastalıkları için risk oluşturduğu
Bilindiği üzere kalp veya akciğer hastalığı bulunan çocuklarda gelişen akciğer enfeksiyonları hastalığın morbidite ve mortalitesini arttırmaktadır. Bu nedenle hemodinamik olarak önemli doğuştan veya sonradan edinilmiş kalp hastalığı bulunan çocuklar COVID-19 enfeksiyonunu sağlıklı çocuklara oranla daha ağır geçirebiliyorlar.
Covid-19 enfeksiyonunun komplikasyonları açısından daha yüksek risk taşıyabilecek hastalar

• Tek ventrikül fizyolojisindeki hastalar ya da BDCPC ve Fontan palyasyonu (TCPC) yapılmış hastalar

• 1 yaşın altındaki onarılmamış, cerrahi ya da transkateter girişim gerektiren doğuştan kalp hastalıkları

• Oksijen satürasyonu sürekli olarak % 85 altında olan siyanotik doğuştan kalp hastalıkları

• Tedavi gerektiren pulmoner hipertansiyonlu hastalar

• Tedavi gerektiren kardiyomiyopatisi olan hastalar

• Doğuştan kalp hastalığı ile birlikte önemli yandaş hastalığı olanlar (kronik böbrek, kronik akciğer hastalığı)

• Doğuştan kalp hastalığı olsun ya da olmasın kalp işlevlerini düzeltmek amaçlı ilaç kullananlar

• Kalp transplantasyonu yapılmış hastalar, ventrikül destek cihazı olan hastalar

• İmmün sistem bozukluğu eşlik edebilecek genetik hastalığı olanlar (Down sendromu, Di-George sendromu)
Özellikle bu yüksek risk grubundaki hastaların enfeksiyona karşı daha tedbirli olması gerekiyor.
Ailelerin hijyene önem vermesi, kalabalık ortamlardan uzak durması ve maske konusunda hassasiyet göstermeleri de çok önemlidir.