Çocuklarda ASD Ne Zamana Tedavi Edilmeli?

Atriyal Septal Defekt yani ASD; Kalbin kulakçıkları arasındaki duvarda açıklık olmasıdır.
ASD’de temiz kanın bir kısmı sağ kalbe geçer. Akciğere giden kanın artmasına bağlı olarak, yıllar içinde akciğer damarlarında ve kalpte büyümeye yol açarak zarara neden olabilir.
ASD eğer zamanında saptanırsa, başarıyla tedavi edilebilmektedir.
ASD tedavisinde deliğin büyüklüğü tedavinin zamanını belirler.
8 mm den küçük deliklerin %80’ i 5 yaşına kadar kendiliğinden kapanabilir

Daha büyük ASD lerin kendiliğinden kapanma ihtimali çok düşüktür, ancak yine de flep dediğimiz kapak yapısı olan ASD lerde de kapanma ihtimalinden söz edilebilir

Kendiliğinden kapanmayan, 8 mm üzerindeki ASD lerde, pulmoner hipertansiyon ve paradoksik emboli nedeniyle 3-6 yaşlarında, yani çocuk okula başlamadan kapatma önerilir.
Deliğin çapı 15 mm’den büyük olan bebek ve küçük çocuklarda delik kapatılması planlanana kadar bazı ilaçlarla kalp yetersizliği tedavisi sürdürülür.
Küçük ve Orta ASD’ler 3-6 yaş arasında kapatılır ve kapatmada genellikle kapalı yöntem tercih edilir.
Özellikle sekundum tipi ASD’lerin %90’dan fazlası kapalı yöntem yani anjiyo yöntemiyle kolaylıkla tedavi edilebilir.
Ancak çok daha nadir görülen primum ve high venöz ASD tiplerinde anjiyo ile kapama uygulanmaz ve ameliyat kaçınılmaz tedavidir

20 mm üzerindeki çok geniş ASD’lerde ise Pulmoner Hipertansiyon riski de göz önüne alınarak 3 yaştan önce kapama işlemine karar verilebilir.

8 mm’den küçük bazı ASD’lerde kapama tedavisi için acele etmemek gerekir çünkü bu küçük delikler yıllar içinde kendiliğinden kapanabilmektedir. Burada takip çok önemlidir.
20 mm üzerindeki çok geniş ASD’lerde ise Pulmoner Hiper Tansiyon riski de göz önüne alınarak 4 yaştan önce de kapama işlemine karar verilebilir.