Çocuklarda Hipertansiyon Neden Olur?

Çocuklarda hipertansiyonun sıklığı erişkinlerden daha azdır.
Bununla birlikte hipertansiyon pediyatride önemli bir klinik sorundur
Günümüzün sağlıksız beslenme ve yaşam koşulları, küçük bebeklerde dahi hipertansiyon oluşmasına neden olabiliyor.
Hipertansiyon küçük bebeklerde;

huzursuzluk, aşırı ağlama, terleme, sık nefes alma gibi belirtilerle ortaya çıkar.
Büyük çocuklarda ise;

baş ağrısı, yüz kızarıklığı, görme keskinliğinde azalma, çabuk yorulma, çarpıntı, egzersizle bacaklarda ağrı, nefes nefese kalma gibi şikayetler hipertansiyon belirtisi olabilir.
Çocuklarda Hipertansiyon görülme sebepleri
Beyin kanaması, beyin tümörü, enfeksiyonu veya travması gibi nörolojik sorunlarda,
Böbrek hastalıklarında, böbreğin kendi dokusu ile ilgili doğuştan ya da sonradan olan hastalıklarda ya da böbreğin atardamarı veya toplardamarı ile ilgili sorunlarda,
Kalp ve damar sistemiyle ilgili en çok ana atardamarın doğumsal ya da sonradan olan darlıklarında, aort koarktasyonunda,
Böbrek üstü bezi, tiroid ve paratroid bezinin çalışması ile ilgili olan hormonal rahatsızlıklarda,
Steroid gibi bazı ilaçların kullanımı sırasında,
Total kanın arttığı, kanda sodyum yüksekliğinin görüldüğü en çok da obezite ve ailesel hipertansiyon dururumlarında
çocuklarda hipertansiyon görülebilir.
Sınav stresi ya da günlük hayatta gelişen başka stresler, ani korku, heyecan, sevinç gibi duygusal durum değişiklikleri de kan basıncında değişiklik yaratabilir
Hipertansiyon vücuttaki tüm damar sisteminin duvar yapısını bozarak, aynı erişkinlerde olduğu gibi beyin, göz, kalp, böbrek gibi hayati organlarda önemli sonuçlara yol açabilir.