Çocuklarda Eklem ve Bacak Ağrıları Neden Olur?

Eklem ağrısı çocuklarda çok sık rastlanan ağrılardandır. Ve çoğu zaman büyüme ağrısı olarak nitelendirilir.

3-12 yaş aralığında bulunan çocuklarda sıklıkla görülen bu ağrılar aslında; kas hastalıkları, çocukluk çağı kan hastalıkları, romatizmal hastalıklar, kemik tümörleri ve enfeksiyöz hastalıklar gibi ciddi hastalıkların belirtisi de olabilir.

Çoğunlukla masaj ve ağrı kesicilerle sakinleşen bu ağrıların büyüme ağrısı olduğunun düşünülmesinden önce mutlaka düşünülebilecek diğer hastalıklar elenmelidir.

Çocuğun ağrısına büyüme ağrısı deyip geçmek diğer hastalıkların teşhisini ve tedavisini geciktirecektir.

Çocuktaki ağrının durumu en doğru şekilde ailenin gözlemiyle ortaya çıkar.

Büyüme ağrısı;
Kol ve bacaklarda hissedilen,

Yorgunlukla artan, daha çok akşam olan
Gece geç saatlerde uykudan uyandırabilen,
Masaj ve dinlenmekle, ağrı kesicilerle rahatlayan ve
Çocuk sabah uyandığında hiçbir ağrısının kalmadığı ağrılardır.

Bunun dışında
eklemde şişlik, kızarıklık, hareket kısıtlılığı ile birlikte olan
çocuğun yaşam kalitesini düşüren,
ağır bir boğaz ağrısı sonrası ortaya çıkan
kalpte üfürümün olduğu eklem ağrıları
ve ailede kalp kapak romatizmasının varlığı durumlarında
Mutlaka bir akut romatizmal ateş (kalp kapak romatizması) açısından çocuk kardiyoloji uzmanına başvurmalıdır.