Kalp Hastalığı Olan Çocuklarda Grip Aşısı

Kalp hastalığı olan çocuklar da diğer tüm çocuklar gibi sağlık uygulamalarına ihtiyaç duyar.
Hatta aşı gibi uygulamalar onlar için daha da hayati önem taşır
Normal bir çocukta ayakta geçirilebilecek gribal enfeksiyon kalp hastalığı olan çocuklarda yoğun bakım tedavisi dahi gerektirebilir. Bu nedenle aşı konusunda aile gereken özeni göstermelidir.
Grip virüsü (influenza) alan kişide buna karşı doğal bir savunma yanıtı ortaya çıkar ki bu da iltihabi bir reaksiyondur. Grip (influenza) aşısı yapıldığında grip ataklarının önlenmesi sayesinde bu iltihap artışı oluşmamakta ve kalp hastalığı olan çocuklar korunmaktadır.
Grip yüksek ateş, boğaz ağrısı, üşüme, titreme, bedene yayılan kas ve eklem ağrıları yüzünden çocuğa zor bir süreç yaşatır.
Hele ki söz konusu kronik kalp hastalığı olan bir çocuksa grip kaynaklı komplikasyon gelişme riski diğer hastalara göre çok daha yüksektir. Komplikasyonlar; zatürre, bronşit, sinüs ve kulak enfeksiyonları olabilir.
Tüm çocuklar için önemli olmakla birlikte kalp hastalığı olan (özellikle kalp yetersizliği nedeniyle ilaç kullanan, kilosu zayıf olan ve kilo almakta zorlanan) çocuklara gribe karşı Eylül-Ekim ayından başlayıp Mart ayına kadarki süreçte aşı yaptırılması çocukları bu enfeksiyonlardan korumak açısından önemlidir.