Çocuklarda Çarpıntı Ne Zaman Önemlidir?

Çarpıntı şikayeti olan her çocuğun çocuk kardiyolojisinde değerlendirilmesi gerekir mi ?

Çarpıntı altta yatan bir kalp hastalığına eşlik edebilir veya tamamen yapısal olarak normal olan kalpte de bulunabilir

Dolayısıyla çocuk doktorumuz üfürüm, bayılma, göğüs ağrısı gibi muayene bulgusu saptadıysa bu çarpıntı araştırılmayı gerektirir

Ateşli enfeksiyonlar sırasında, heyecan, korku veya efor sırasında kalp atışları normalde hızlanır. Ancak nabız sayısı uygunsuz olarak yükseliyor ve dakikada 160 atımı geçiyorsa mutlaka çocuk kardiyoloji doktoru görmelidir

Özellikle soğuk algınlığı sırasında kullanılan ilaçlar bazı çocuklarda (özellikle ritim bozukluğuna yatkınlığı olan çocuklarda) kalp atışlarında hızlanmaya ve çarpıntıya yol açabilmektedir.
Bunun yanında bayılma, şüpheli EKG (elektrokardiyografi) bulguları, ailede ritim bozukluğu ve anjiyo yapılan bireyler olması, ailede ani ölüm öyküsü gibi durumlarda çarpıntı şikayeti çok daha önemlidir
Çarpıntı şikayeti ile gelen çocuğa ve ebeveynlerine şu soruları sorarız:

Çarpıntı ne kadar sürüyor? Kısa sürede sona mı eriyor, saatlerce sürüyor mu?

Kalp ritmi düzenli mi yoksa düzensiz mi?

Çarpıntı dışında başka şikayetler, mesela; baş dönmesi, bayılma, göğüs ağrısı var mı?

Çarpıntının başlangıç ve bitiş şekli nasıldı? Yani hızlı başlayıp yavaşlayarak mı bitti gibi!
Çarpıntısı olan çocuklarda detaylı hikaye, kardiyolojik muayene ve EKG ile genelde tanı koyabilsek de bazen evde 24 saatlik ritim takibi yapan Holterden yararlanmaktayız.
Egzersiz sırasında ortaya çıkan çarpıntı söz konusuysa Efor Testi de yaparız.