Beta Boğaz Enfeksiyonu

Son zamanlarda salgın şeklinde gördüğümüz, BETA enfeksiyonu (Beta hemolitik Streptococcus pyogenes)
1. Virüs değil bir bakteridir
2. Dolayısıyla penisilin ile mutlaka tedavi etmek gerekir
3. Bu dönemde oldukça sık görmekteyiz ve mart ayına kadar da şiddetini arttırarak devam edecek
4. Şiddetli boğaz ağrısı, ateş, yutkunma zorluğu, kulak ve boyun ağrısı, baş ağrısı belirtileri gösterir
5. Bazen döküntü yapabilir (Kızıl)
6. En önemli riski çocukların %3 ünde kalp kapaklarını ve eklemleri tutar
7. Kalp eklem romatizması yapar. Ailede kalp kapak kaçağı olan varsa bu risk %30 a kadar çıkar.
8. Şüphelenilen durumda ASO testi değil, boğaz sürüntü testi (Strep A antijen testi) yapmak gerekir
9. Sonuç 15-20 dakikada çıkar
10. Pozitif sonuç durumunda mutlaka çocuk kardiyoloji’ye görünmek gerekir (3 yaş üzerinde her çocuk ve yetişkinde)
11. Basit bir üşütme, enfeksiyon deyip geçmemek gerekir.

Prof. Dr. Abdullah ÖZYURT
Gönderi bilgi amaçlıdır. Doğru teşhis ve tedavi için doktorunuza danışmanızı öneririz.